tisdag 25 september 2012

Klöver, svampar och stjärnor

För en tid sen visade jag några plagg (här) till sonens höstgarderob som blev lite i största laget. Därför sydde jag ett par till och gjorde dem aningen mindre.
Svamptyget från Ohlssons tyger har jag tidigare sytt mössor i men jag har längtat efter att få göra ett plagg till H i det. Det blåa klövertyget kommer från samma ställe. Till den tröjan provade jag använda ett randigt muddtygg som kantband och jag blev väldigt nöjd med resultatet!













Här kommer också en bild på den tröja som kom till när jag ville öva på att göra en applikation som jag skrev om i förra inlägget. Turkosa elefanter från Jofotex och turkos/vit randig jersey från Liandlo.

Samtliga tröjor motsvarar en liten 92:a. Mitt numera "vanliga" tröj-Mönster från Ottobre 1/2012.



1 kommentar: