tisdag 5 november 2013

Sy egna ärtpåsar!

I helgen var det 1-års kalas för mitt kusinbarn. I present hade vi med oss en påse med ärtpåsar! Fast jag fyllde de här med vete istället. Först och främst för att det var vad som fanns hemma men när jag sen läste på insåg jag att det hade fler fördelar. Minskad kvävningsrisk för barnet om påsen skulle gå sönder samt att påsarna också kan användas som värme- och kylpåsar.




Jag gjorde mina påsar ca 11x11 cm. Sydde ihop alla sidor utom en. Fyllde med vete, i det här fallet blev det lagom med ca 90g/påse och sydde sen ihop sista sidan på kvadraten. En påse att förvara påsarna i syddes också, enligt samma princip som den här.


Ett riktigt kul pyssel. Och en bra "leksak" man kan göra många olika saker med beroende på ålder och intresse. Min 3-åring var behjälplig med att fylla på med vete och experimenterade glatt med de färdiga påsarna. Han undrade såklart också varför inte han fått några påsar - det ska vi ändra på sa jag!



1 kommentar:

  1. Malida Form: Sy Egna Ärtpåsar! >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Malida Form: Sy Egna Ärtpåsar! >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Malida Form: Sy Egna Ärtpåsar! >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK

    SvaraRadera