tisdag 20 december 2011

Tack mormor!

Jag har länge tänkt att när vintern kommer ska jag sticka en slipover/väst till sonen. Jag såg framför mig ungefär hur den skulle se ut: enkel modell med rullkant i halsringning och nederkant, gärna enfärgad men med någon struktur i stickningen framtill.

Min mormor har hållt hela släkten varm med sina stickningar så länge jag kan minnas så när jag var hos henne för ett tag sedan berättade jag om min idé men att jag inte hittat något passande mönster. Det var rätt person att fråga (och det visste jag!). Hon tog fram sitt mönsterarkiv och plockade genast ur några blad till mig. Bland andra den här beskrivningen:


Är det inte en underbar bild?

Jag har satt igång med västen nu och det blir ett hopplock av några olika mönster. Bild kommer snart men ni får hålla tillgodo med vilket garn det blir. Mjukaste BabyAlpaca Silk från DROPS i en brun nyans. DROPS har förresten rea året ut på alla Alpacakvaliteter - passa på!


Så tack mormor, dina mönster hjälpte mig att komma loss med projektet!
Nu är det verkligen tid att säga godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar