onsdag 11 juli 2012

Haremsbyxor till nyfödd

Det här året har jag många i min närhet som väntar smått. Några bebisar har redan anlänt och flera är på väg. Jag passar såklart på att sy lite söta plagg i de minsta storlekarna. Här två haremsbyxor i trikå och några olika mössor som nyligen överlämnats till de söta barnen.










Mönster: Byxmönstret är samma som till de här (Ottobre 1/2011). Vikbar mudd både i benslut och midja. Strl 56-62.


Material: Det randiga trikåtyget i två olika färgställningar till byxorna kommer från Stoff och Stil. Mudd också från Stoff och Stil. Klövertyg från Ohlssons tyger. "Staden"-tyg från Strömming och uggletyg från Jofotex.


Nu är det paus på bebisfronten ett par månader men jag väntar med spänning på vem som anländer härnäst!

Annars är det lite stiltje på syfronten för tillfället. Vi pysslar med mycket annat här hemma nu under semestertider. Det målas hus bland annat, vi har väl en arbetsdag kvar innan det är helt färdigt. Jag bjuder på en bild av resultatet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar