tisdag 18 mars 2014

Brudklänning blev klänning åt barnbarnsbarnet!

Min mormor bad mej ta en titt på hennes gamla brudklänning. Kunde jag inte ta tillvara på tyget på något sätt? Hon tyckte den hade gjort sitt där i garderoben, drygt 60 år....

Ni kan tro det var svårt att sätta saxen i den! Många tycker säkert att jag och mormor inte är riktigt kloka... Men jag förstår mormor, klart det är kul att se tyget i ett nytt plagg. Alternativet var ju att den skulle hänga kvar i garderoben, för att sen flyttas till en annan garderob.

Hur som helst, jag vågade till slut och det blev en sockersöt kalasklänning till lilla A. Jag utgick från ett mönster i Ottobre 1/2014 men gjorde några ändringar.

Nu väntar en hel drös med bilder. Först ut mormors brudklänning, sist ut livebild!









Välarbetad avigsida för en gångs skull!

Kalaspinglan! Vacker vårkrans från moster!

1 kommentar:

  1. Oj vad fint ! Måste kännas jättebra för mormor att klänningen fick nytt liv hos er!

    SvaraRadera