torsdag 19 juni 2014

Barnvagnsdyna till vår Kronanvagn

När vi för några månader sedan bytte till sittdelen på barnvagnen insåg jag att den skulle behöva piffas till lite. Suffletten är extremt solblekt så egentligen önskar jag att jag kunde sy ny sufflett men det känns som en väl stor utmaning. Konstruktionen på suffletten gör att det i mina ögon verkar svårt att lyckas. Till att börja med blev det därför en färgglad sittdyna och bältesmuddar. Förutom att det ser trevligt ut blir det aningen skönare för barnet och kanske skyddar det så småningom sittdelens klädsel från en och annan fläck.




Den är sydd med ett lager bomullsvadd och baksidan är av fleece. Det blev precis lagom tjockt för att passa säsongen när man inte använder åkpåse.
Elefanttyget är från Memba design och jag gillar det verkligen!



2 kommentarer:

  1. Jättefin! Vilka mått har du sytt den efter? Jag skulle gärna ta en sybeskrivning på denna eftersom jag har precis en sån vagn till min lilla skrutt och vi har dessutom nyss bytt till sittdelen :) / Linnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linnea!
      Om jag får din mailadress eller om du mailar mig så ska du få måtten jag sytt efter. Är din vagn också den lite äldre modellen? Vår vagn är från 2010.
      Hälsningar Malin

      Radera