torsdag 26 februari 2015

Klädd i merinoull

Ett av mina prioriterade projekt under syhelgen för några veckor sedan var att sy ett underställ till dottern i mina fina merinoullstyger som jag klappat på i tyghyllan i ett respektive två år!








Tygerna är köpta hos Strömming hösten- 12 och -13. De är ljuvliga att sy i och ljuvliga att ha på sig!
Jag sydde en tröja till mig själv också i äppelblomtyget men den har inte fastnat på bild än.
Det finns ett litet minus med tyget som blev uppenbart när kläderna ska användas under ytterkläder med kardborredetaljer. Tyget fastnar lätt i kardborre och får ganska fort ett noppigt utseende.

Understället värmde hur som helst gott under fjällveckan och det är det viktigaste!







1 kommentar:

  1. Helt underbart underställsset! Ibland ångrar man att man varit snål när fina tyger fanns att tillgå. Och bilden - så härligt i Grövelsjön! Ha en bra fredag!

    SvaraRadera