söndag 10 januari 2016

Hej igen och god fortsättning!

Nu äntligen, ska det rassla till lite här på bloggen! Jag har sytt massor de senaste månaderna och godbitarna vill jag i alla fall ha med i arkivet.

Den här klänningen är absolut en av godbitarna. Jag såg en fin klänning i ett instagramflöde och googlade sen genast på "Ishi dress". Jag utgick från ett vanligt tröjmönster och gjorde en egen variant. Mixade några olika mönstrade tyger och fick fram denna karamell!




Än så länge är det tacksamt att sy till snart 2.5-åringen. Denna blev särskilt populär!


Glöm inte googla Ishi dress. Massor av fina exemplar att inspireras av!

2 kommentarer:

  1. Helt underbar! Är det inga sidsömmar på den? Syr man då i ärmarna som rundlar eller hur är mönstret uppbyggt? Blir väldigt sugen på att experimentera ihop en till Iris!

    Kul att bloggen får liv igen! Jag tänker att jag kanske också kan komma igen under min nalkande ledighet!

    kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den härlig. Gillar möjligheten att kombinera olika tyger och den stora fickan på sidostyckena!

    Ingen söm precis i sidan utan sidostyckena vandrar in lite på det ursprungliga fram- och bakstycket. Ja, ärmen sys i som en rundel.

    Tog två närbilder för att kunna förklara lättare men det verkar inte som jag kan bifoga dem här. Skickar dem på messenger!

    SvaraRadera