tisdag 27 mars 2012

Fler muddisar!



Två par nya muddbyxor i velour (och en mössa!) som väntar på att följa en 2 1/2 - årings äventyr!
Beställaren har själv valt de snygga färgkombinationerna. Velour och mudd från Stoff och Stil och randig interlock från E-slöjd.
Jag har utgått från ett byxmönster ur Ottobre 4/2011 men gjort några små ändringar. Strl 98/104.

Det kommer snart lite fler obloggade beställningar men de flesta av dem vill jag lämna över innan jag skriver om dem här.

Min lille H har börjat på förskolan denna veckan (än så länge går det bara fint!). Barnen sover middag ute i små "tältsängar" och behöver därför en go sovsäck/sovtäcke att ligga i. Jag har nu fått för mig att jag ska sy ett sovtäcke med utsida i något fint gammalt påslakan. Jag kan nog klara det utan ett mönster men jag får göra lite efterforskningar innan jag sätter igång. Att frigöra lite sy-tid är också en förutsättning.... Hmm... det får nog bli ett långsiktigt projekt. Det är så mycket man vill! Och i det här ljuvliga vårvädret prioriterar man dessutom utomhusaktiviteter framför symaskinen!

1 kommentar:

  1. Vänta till helgen, då lovar dom +5° o snöblandat. Fast iofs så har du kanske annat på planeringen då... ;-)

    SvaraRadera