tisdag 22 oktober 2013

Filt till bilstolen

Vissa dagar känns det som att lillasyster bor i bilstolen! Det hämtas och lämnas på förskolan, BVC-besök, matinköp och andra små ärenden. Eftersom det börjar bli lite kallare innebär det också att ytterkläderna ska tas på och av flera gånger om dan, helst när man precis somnat! Men nu har jag sytt en filt att ha i bilstolen. Filten ligger under barnet i stolen och när man spänt bältet sveper man om barnet med resten av filten. Simpelt men ändå så smart och användbart!









Det behöver inte vara svårare än att klippa hål för bältet i en fleecefilt, det räcker. Men om man vill kan man göra det lite piffigare. Jag utgick från den här beskrivningen men gjorde en annan lösning vid barnets huvud och övriga hörn på filten rundade jag utan att "smala" av.

Röd microfleece på insidan och trikå på utsidan. Den blev verkligen gosig!

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju väldigt fiffigt, borde kanske försöka mig på något liknande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! Det är verkligen användbart!

      Radera