onsdag 12 februari 2014

Mössa i merinoull

För två veckor sedan fick vi uppleva vinter här i Skåne i knappt två veckor. Nätt och jämnt hade vi hunnit ta fram pulkorna tills det började töa. Så tråkigt. Jag älskar Skåne men när jag inte får någon riktig vinter önskar jag att jag bodde längre norrut! Hur som helst, då när vi hade vinter, slog det mig att jag inte hade någon varm, någorlunda vindtät mössa som jag trivs med. Så jag sydde mig en mössa i en fantastisk merinoullsinterlock från Strömming. Fodrad med microfleece för att motstå lite blåst.



Jag köpte en bit av den fina merinoullsinterlocken både i höstas och året innan. Men den är så fin (och kostar en del) att jag inte kommer loss att sy i det för att jag väljer plagg och användningsområde med omsorg. Nu när jag börjat klippa i det kanske det blir lättare. Fast nu är det kanske lika bra att vänta till nästa vinter... :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar