söndag 9 februari 2014

Sovpåse!

I näst senaste numret av Ottobre (nr 6/2013) finns ett mönster på sovpåse. Jag testade mönstret direkt för sovpåse är ju så bra! Varmt och gott om hela kroppen utan att det sitter åt - skönt! 






Jag gillar knäppningen med tryckknappar. Det går snabbt och lätt att knäppa och inga fossingar som tittar ut under natten.

Sovpåsen är sydd i en ribb från Strömming som jag haft i gömmorna ett tag. Ett riktigt mjukt och skönt tyg men också ömtåligt har det visat sig. På flera ställen längs sömmarna är det redan små, små hål. Som om nålarna i OL:en har tagit sönder maskorna i tyget. Jag har väl medelgrova nålar i min OL och inte stött på det här problemet i andra trikåer. Tur ändå att den "bara" är till oss själva. Får förstärka sömmarna på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar