torsdag 28 juni 2012

Tröja i molntyg med matchande byxa

För en liten tid sedan sydde jag de här plaggen åt en kollega. Ja, alltså plaggen skulle inte sitta på henne utan på hennes brors dotter, men det var hon som valde tyger och hon som betalade för dem!









Mönster:  Tröjmönster från Ottobre 1/2012 och byxmönster från Ottobre 4/2011 men med lite ändringar. Fickan är endast en fuskficka! Strl 116/122.

Material: Lila velour och lila mudd från Stoff och Stil. Gult molntyg och gul mudd från Ohlssons tyger. Det svartvita tyget i fickorna (som för övrigt blev en uppfriskande brytning enligt mig) minns jag inte varifrån det kommer.

Gult och lila är en vinnande färgkombination för mig. Andra vinnande kombinationer för mig är turkos/rött, rosa/grönt, orange/blått. Vad har ni för färgfavoriter?

2 kommentarer:

  1. Va fint och vilken ursnygg halsringning! Ser helt perfekt ut! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Ja, det var en lyckad halsringning. Tillräckligt ihopdragande men ända slät - det är vad jag strävar efter i alla fall!

    SvaraRadera