onsdag 21 november 2012

Äntligen nya dockkläder!

Äntligen fick dockan Mio nya kläder! Av några stuvar snodde jag ihop ett par nya byxor och en ny tröja. Jag utgick både från dockans första utstyrsel och ett mönster i strl 50.






Det roligaste med de nya kläderna är att dockan blev populär på nytt. Sonen har pysslat om dockan hela kvällen. Bjudit på ärtor, släckt törsten, gått promenad med vagnen! Jag grämer mig över att videokameran var urladdad för jag hörde så fina konversationer där jag stod med ryggen till och fixade i köket!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att dockan blev poppis igen! Jättesöta kläder. Idag har jag tagit hem min gamla docka som dottern ska få i julklapp. Min mamma hade även en hel bok med dockkläder. Ska bli roligt att pyssla med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du har kvar din gamla docka! Att sy dockkläder är ett roligt sätt att få med barnen till syrummet!! Jag kommer nog sy något mer ombyte framöver!

      Radera