måndag 19 november 2012

Variant på stickkorg

En liten stickkorg bredvid soffan med plats för aktuella stickprojekt var precis vad jag behövde. Jag har ett par korgar men de är antingen för stora eller för små för ändamålet. Inspirerad av en stickad korg från Garnstudio beslöt jag mig för att sy något motsvarande (garnkostnaden på ca 300 kr fick mig att tänka om!). Det blev en stor variant av den populära tygkorgen som ofta används som brödkorg. Modellen kan varieras efter behov och användas som förvaring av alla möjliga saker.





Jag ville ha stadga i min korg och valde därför både mellanlägg och plattvad mellan foder och yttertyg. Plattvadden kunde jag klarat mig utan visade det sig. Det blev lite väl bylsigt.

Fodertyget kommer från Panduro Hobby. Yttertyget är ett av mina favorittyg jag fick med mig hem från Tanzania för 7 (!) år sedan.

Om ni är nyfikna kan jag berätta att min stickkorg i dagsläget innehåller en snart färdig halsduk i patentstickning, ett par blivande innetofflor som ska tovas i tvättmaskin, ett halvfärdigt kuddfodral bestående av Eme-rutor!

1 kommentar:

  1. Tänk att det är 7 år sen vi var i Tanzania nu! Helt otroligt! Kul att tyget kommit till användning! Jättesnygg stickkorg, blir spännande att se det som finns i korgen när projekten är klara!

    Kram!

    SvaraRadera