onsdag 6 mars 2013

Till två små jubilarer

I helgen som gick var vi på kombinerat 4-års kalas och dopkalas. Storebror och lillasyster fick varsitt hemsytt plagg.


En t-shirt i strl 104. Sydd i Jny's dinosaurier. Kantband i turkos muddväv från Stoff och Stil.
Mönster från Ottobre 1/2012.


Klänning med lång ärm i strl 74. Turkosa får från Strömming kombinerat med ränder från Liandlo. Kantband i mörklila muddväv från Stoff och Stil. Jag har utgått från ett bodymönster från Ottobre 6/2012.

Det går lite trögt i syrummet nuförtiden. Orken räcker inte riktigt till. Men med de här plaggen fick jag lite ny inspiration och sylust. En av många saker jag verkligen vill ha ork, tid och lust att sy i vår, är en sån här jacka till lilleman.

Bild lånad från Ottobredesign.com
Än så länge har jag bara mönstret. Jag klurar fortfarande på vilken typ av kvalitet jag ska sy den i. Easy cotton, manchester, jeans? Den blir nog enfärgad men gärna i en glad färg precis som originalet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar