fredag 20 januari 2012

Retro raglan!

Förra helgen sydde jag den här tröjan till lille H. Den belv klar lagom till pappans 30-års fika! Det är min första raglan faktiskt, det var kul att sy efter ett nytt mönster. Jag hade tänkt mig en "vanlig kantning" i halsringningen men så som jag ritat av mönstret (utan sömsmån i halsringning) blev den alldeles för urringad. Då gjorde jag istället en kort mudd i halsen som tyvärr böljar lite. Men jag vågade inte sprätta i den ömtåliga frottén och riskera att det blev ännu svårare att få det snyggt. Så jag bestämde mig för att acceptera det lilla skönhetsfelet.



Mönster: Strl 80. Meedoms "Børnetøj 0-3 år".

Material: Stretchfrotté med bilar från JNY. Grön velour från Stoff och Stil. Mudd från Stoff och Stil.

Det gröna biltyget köpte jag för ungefär ett år sedan men har inte blivit färdig att sy något av det. Jag ville ha långa ärmar på tröjan men det räckte inte tyget till så därför blev det ärmar i velour istället. Och det är jag bara glad för så här i efterhand.

Nu måste jag titta till vildsvinsgytan som står på spisen, det väntas vänner på middag ikväll.
Skön helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar