lördag 27 oktober 2012

Omlottbody i efterlängtad färgkombination

Mycket bebiskläder blir det! Här visar jag en ganska nyligen levererad beställning på body och byxa till en liten nykomling. Material och färger fick jag välja själv! Så kul med fria händer!
Det gröna klövertyget har jag haft i tygförrådet ett tag. Jag har bland annat kombinerat det med rött tidigare vilket också är fint, men ända sedan jag fick hem det har jag föreställt mig den här färgkombinationen! Gräsgrönt och cerise!










Mönster: Den här gången valde jag omlottbody igen (till skillnad från de här med kuvert ringning). Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken modell jag föredrar. Hur som helst kommer mönstret från Ottobre 1/2012.  Byxmönstret är ett vanligt muddbyxmönster med tillägg av fuskfickor.

Material: Grön klöver från Liandlo. Brun velour från Stoff och Stil. Kantband av muddtyg från Stoff och Stil.


Till sist får ni en liten kik på en stickning som gjorde mig sällskap i soffan ikväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar