onsdag 24 oktober 2012

Omlottröja till Iris

För en liten tid sedan fick en vän till mig tillökning i familjen, en liten Iris visade det sig! Iris mamma syr själv barnkläder men jag ville ändå göra något fint till den kommande bebisen. Det blev en fodrad omlotttröja i mjuk velour. Jag valde färger jag trodde familjen skulle tycka om och gissa om jag log när jag såg den här fina filten som mamma Elin sytt till bebisen!










Mönster: Ett omgjort mönster från Stoff och Stil. Mönstret avser inte att plagget ska fodras och jag tänkte inte på att bredda ärmarna vilket gör att den nog är aningen trång för sin storlek (strl 62). Omlottknäppning med tryckknappar istället för knytband.

Material: Mjukaste hjärtveolur från Strömming. Efter att ha sytt i detta underbara tyg konstaterar jag att det är skillnad på velour och velour! Retroelefanter i en härlig varmgul ton från Jofotex. Kantband av muddtyg från Stoff och Stil.

Tröjan skickades norrut med posten och har nu kommit i rätta händer! Nu längtar jag såå efter att få träffa nykomlingen, och resten av familjen för den delen!

1 kommentar:

  1. Den är alldeles, alldeles underbar! Vi längtar också efter att träffas, ska bli så mysigt när ni kommer upp!

    Många kramar!

    SvaraRadera